Subject: Info päring
From: "Tiia Rohelsaar" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 10 Sep 2024 14:42:54 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas eraisikust ostja on kauplejaga seotud isik ning kohustub üle võtma 
kaupleja kohustusi? Näiteks, eraisik ostab istiku puukoolist, mis on saanud 
PRIA-lt toetuse ning seoses sellega peab eraisik andma oma ostutehingu kohta 
aru PRIA-le, avaldama oma isikuandmed PRIA-le koos argumentatsiooniga, et 
miks ta ostis istikuid, laskma PRIA oma eravaldusse ostutehingut 
kontrollima, olema kohustatud alleshoidma ostetud kaupa kauplejale rakenduva 
perioodi jooksul (olenevalt 1-5 aastat) ning kõike seda PRIA poolt etteantud 
10 päevase tähtaja jooksul?

Kas eraisik võib keelduda kauplejale ja/või kolmandale osapoolele (näiteks 
PRIA) oma isikuandmeid (nimi, telefoni nr, email aadress jms) 
avalikustamast, kui müügitehingu jaoks isikuandmeid ei ole vaja (tehing 
sooritatakse kohapeal sularahas - näiteks ostetakse sularaha eest laadal 
purk mett)?

Kas ametiasutus (näiteks PRIA) võib nõuda kauplejalt ja/või eraisikult, et 
ta (näiteks 1 aasta hiljem peale ostu-müügi tehingut) avaldab ostu-müügi 
tehinguga seotud eraisiku andmed?

Millised õigusaktid kohalduvad eraisiku andemete kaitsele ostu puhul?

Parimat soovides

Tiia Rohelsaar

Konsulent nr. 188871

+372 5850 2000

+44 747377 6466

Inspired Generation OÜ
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.inspired-gen.com> www.inspired-gen.com